en singelpappas dotters lömska plan

jag tror att min dotter har en plan:
hon tycker jag blivit mager "du ser ut att ha anorexia" säger hon när jag drar in i min mage för att visa att jag har mer muskler än mage  (själv tycker jag det ser ut som en välbyggd mage som kan utvecklas till ett sixpack om ett år eller två)
hon vet en sak:  att jag inte spottar efter vaniljbullar, färska vaniljbullar, varma med kall mjölk  eller varför inte varmt nybakat bröd med smör och ost detta slår en nobelmenyn på stadshuskällaren
hennes plan: göd upp honom med hembakade vaniljbullar och bröd.
Fredag natt :kommer hem efter att ha rummlat runt  på stan: hon har bakat bullar som lockar en hungrig festande singel med medföljande likassinglad hotellgäst. 
Lördag: kommer hem efter en heldag på stranden hon har bakat de godaste vaniljbullar som jag smakat sedan eldkvarn brann, purfärska, drypande av vanilinsocker,  varma med kall mjölk jag äter tio stycken, hotellgästen åt en sedan var hon mätt! (jag åt åtta i smyg)
Söndag: Kommer hem en lång dag på stranden med goda vänner, hon har bakat bröd, gudomligt gott bröd, massor av bröd med  smör och ost sen lyckas jag klämma in en vanilinbulle

vi har en strid jag och min dotter: sixpack eller lönnfet

(det blir mycket spinnande kommande vecka)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0