singel i city

tonåringarna och jag satt och åt  hemlagad (jajamensan!) middag en kväll innan våren hade blivit sommar.
dottern frågade
 "vad ska vi göra i sommar, ska vi åka upp till släkten i norrland?
jag tittade på henne och svarade
"inte en chans att jag missar en sommar som singel  i city, aldrig att jag åker upp till släkten i norrland ni får åka men inte jag"
en gemensam unison suck hördes!
(nu blev det inte riktigt så med norrland men det är en annan historia)
jag fortsatte "jag har tänkt på en sak!"
tonåringarna tittar upp förhoppningsfullt från sina tallrikar "nu frågar han om vi vill åka till NY med honom i höst istället"
såg dom ut att tänka.
"vad tror ni om jag tatuerar in texten SINGEL i nacken, skulle det vara snyggt?"


Japp!  jag har levt som singel hela sommaren i Stockholm, Berlin, Smögen, Karlstad, Göteborg och överallt där jag varit
njutit av vin, kvinnor och sång. 

min dotter undrar med jämna mellanrum "har du lagt ner ditt singel och malt företag och bytt namn på din singelblogg?"
"varför det?" undrar jag förvirrat
hon bara suckar och tittar på mig med medlidande ögon "gud, han är inte klok" ser hon ut att lidande tänka "han är som en tonåring, när ska detta ta slut?"












 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0