singelpappans kalsongkamp

vi vet ju alla hur det är med sockar, de finns aldrig i par, har man tonårssöner så finns de överhuvudtaget inte sockar att uppbåda och de som finns man lyckas finna har stora hål (tack och lov har man skorna ovanpå sockarna)
jag har löst det så att jag kör 1/2 sockar (eller vad det nu heter) dom tycker inte pojkarna om (än så länge) även om de inte heller kommer i par efter att ha tvättats.
på väl valda platser har jag gömt fina nya oanvända sockar att användas vid speciella tillfällen (med kostym eller de gånger vanliga sockar passar bättre) jag inviger dem, använder dem och vet att de sedan är hopplöst förlorade (jag lägger inte ner dyra pengar på sockar)
i fråga om sockar har jag resignerat.

KALSONGER
.......där kämpar jag fortfarande som ett vilddjur och kampen blir hårdare och hårdare,  jag har erfarenhet, låååång erfarenhet av kalsongkamp med tonårssöner.
det började i deras tidig tonår, då körde jag egna snygga, billiga och bra från HM KappAhl & Dressman tills jag insåg att det gjorde mina söner också det vara bara det att det var mina snygga, billiga och bra (oavsett om det var snygga, billiga och bra som de gett mig i present så ansåg de att vi kunde dela)  

strategisk som jag är så bestämde jag, jag byter upp mig till snyggare, dyrare och bättre det blev Björn Borg, Salming eller TOS.

jag hade ett pedagogiskt samtal med pojkarna "här är era snygga, billiga och bra här är mina snyggare, dyrare och bättre, mina heter Björn Borg, Salming och TOS dom har ett tydligt märke dom vill jag INTE att ni använder"
bra, tänkte jag nu rör dom inte mina! och nej det gjorde dom inte, tills sönerna i nedre tonåren blev söner i övre tonåren.
jag hittar inte mina kalsonger i min låda utan på sönernas golv, sönernas tvättsäckar eller hellt fräckt på deras kroppar nonchalant ditsatta.

jag har ändrat strategi (efter att ha bönat , bett och hotat - inget hjälper pedagogiken har jag tappat)  nu köper jag bara
Snyggast, dyrast och bäst Emporio Armani, Hugo, DG och CK  
  
jag är ju singel (nja) och som singel kan man ju inte stå där med ett par snyggare, dyrare och bättre eller ännu värre ett par snygga, billiga och bra, hur skulle det se ut!  
vem faller för ett par underkläder (hennes eller hans) från KappAhl eller ÖB?  (förhoppningsvis har vi fallit redan när vi kommer dit, till underkläderna men nåja det är en anna historia)  

eller tänk dig scenariot att man hamnar på sjukhus efter att av någon anledning ha tuppat av, du ligger i din säng på avdelningen, du hör den snygga (singel)sjuksköterskan (som tog av dig dina kläder och kalsonger för att byta till landstingets sexiga medans du låg där medvetslös)  prata med den snygga (singel) doktorn
 "här inne har vi singelmannen som kom in med snygga, billiga och bra kalsonger för 12,50 från ÖverskottsBolaget " eller att hon säger "här har vi singelmannen med de Snyggaste  Dyraste och Bästa kalsongerna jag sett" 

min mamma sa alltid att "hel och ren under man vet aldrig när man hamnar hos doktorn"
hon kunde ha tillagt "Snyggast, dyrast och bäst under du vill ju inte vara singel hela livet"

nu kostar mina kalsonger inte under 250 pix styck, jag vaktar tvättmaskinen som en hök när de tvättas, jag vaktar dem när de torkar, jag stryker dem och gömmer dem undan för mina tonårssöner, japp jag har hotat med blodvite, stegling och till och med en inhyrd jugge.








funkar inte detta får jag gå över till tanga eller stringkalsonger (det vägrar nog tonårssönerna ta på sig än............)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja vad ska man säga??!!! Du skriver ju så underbart roligt :)

Kram på dig!

2009-08-11 @ 17:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0