................att trilla dit

men gud!  jag hade ju bestämt mig, väldigt säker på att inte på länge länge länge trilla dit, vara fri, inte binda mig, inga commitments, ingen mellanmjölk och nu är jag där, där jag inte ville vara.
Varför kan man inte styra sina känslor eller är det bara jag som inte klarar det som inte klarar av att vara förnuftig?  att inte "hoppa" på tåget, näää  jag blir överkörd.
Nu är det ju så att det här nog inte är en helt ny "förälskelse"  utan vi har träffats tidigare.....    och om sanningen så har jag nog varit lite småkär i brudar som påminner om henne men aldrig så här!!!!


Vi väntar lite, vi tar det där om Whiskyn den är ju också ganska viktig och central i mitt liv man måste ju försöka fokusera på annat för att inte förlora sig helt.
I fredags blev det en drum av Talisker 10 year, en whisky från Isle of Skye, enligt gurun Michael är doften kärv, rökig och rund smaken är rökig, maltig med en mycket stor pepparsmak.  Eftersmaken mycket pepprig och gigantisk lång...........

en absolut favorit hos mig oroar mig för att nivån sjunker i flaskan. han ger den 90 p








I natt blev det en annan absolut favorit LAGAVULIN en 12-årig, intressant när jag var i Skottland och pratade om Lagavulin rekomenderade alla mig att köpa den 12- åriga och inte de äldre jag som alltid trott att ju äldre desto finare.
Den här har en eftersmak som sitter i länge länge Gurun då? ja Doft underbart mild rökdoft, smak marshsmallows? digestive och assamte och slutligen eftersmaken - värmande fast lååååång... p90




var och spann på gymmet i dag på eftermiddagen, ett skönt pass som avslutades med en bastu men jag var totalt okoncetrerad och full av mina förvirrade känslor.

Vi har umgåts ett tag och våra känslor har vuxit (åtminstone mina jag kan nog tycka att hon har svårt att uttrycka sina känslor och det oroar mig för framtiden) Hon ger mig allt jag behöver just nu och det utan att jag egentligen ger henne så mycket annat än det lilla hon absolut behöver för att vara nöjd.  I går hade vi en underbar kväll då vi verkligen var nära varandra och hon gav allt som jag ville ha av henne.  Det tog långt in på småtimmarna innan jag lyckades somna och befria mina förvirrade tankar i sömn.
Tidigt i morse vakande jag av en doft som jag kände igen sedan tidigare, oroat steg jag upp och i köket står min före detta!!  Barnen hade släpat in henne utan att säga något till mig för att de saknade henne och inte klarade av min nya kärlek.  Jag troddde inte det var sant klockan 07:30 en söndag morgon då mans ska sova och drömma sig bort så står hon där och då inser jag att det aldrig aldrig kan bli vi två igen, hon var en flyktig förälske mest på grund av sina ganska sköna former och det jag upplevde som inteligens och ett modernt sätt ett snabb förälskelse som riskerade att bli ett evigt comitment.
Nu lyckades jag behärska mig så länge att barnen fick det de ville ha innan jag kastade ut henne och gjorde en latte på min nya kärlek.

 
Ja, ja hade en incheckning på mitt hotell ;-)   och nu undrar jag om jag håller på att bli överkörd av en Samsung LED

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0