jetlaggad


-du ser annorlunda ut, fräsch på något sätt, sa dottern när vi träffades på eftermiddagen
-aha, sa jag samtidigt som smusslade undan en påse från hennes hökögon.
-såg jag inte fräsch ut i morse? undrar jag
-nja, du såg lite jetlaggad ut, säger hon då

ja visst pyttsan jetlaggad,  tänker jag

fick en vichydusch med kroppsscrubb som present av syskonbarnen för ett tag sedan men efter en lång diskussion med spa anläggningen kom vi fram till att det var ansiktet som skulle scrubbas och det passar mig bra inför helgens bröllop, att se lite fräsch ut så

masserad, analyserad, behandlad, noppad, klämd och med en tung påse kom jag ut två timmar senare.
och ja, min hud var jetlaggad, som en stressad man ständigt på resande fot, hela tiden utomhus spelandes golf seglare och skidåkare det kunde man se.

mmm, sa jag och tänkte oj!

jag reser inte, utomhus? ja med hundarna en kvart om dagen och i svampskogen en halvtimme i veckan, spelar inte golf, seglar inte, jodå jag åker skidor typ vart 10:e år,
hur skulle jag se ut om jag gjorde allt detta?
vågar inte ens tänka tanken.
-men du har fin hud, sa terapeuten
-jaha ja, tänkte jag där jag låg med gurka för ögon, jetlaggad, stressad skogshuggarhud men fin?

nåväl, ingen ide att fundera hur det här går ihop, njut av stunden tänkte jag och hamnade i dvala medans ångbehandlingar, lermasker och ansiktsmassage gavs.

och jodå med mig fick jag ett behandlingsschema, en återbesökstid om 4 veckor, en drös med burkar och naturligtvis den nödvändiga "RELAXING ANTI JETLAG CREAM"

naturligtvis hittade min dotter påsen och lystet rafsar hon bland mina burkar
-va bra det här kan jag använda!
-Vad, min RELAXING ANTI JETLAG CREAM for men? undrar jag
-nej, den är nog bra för dig, säger hon och ler sitt ljuvligt insmickrande leende.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0