julgranskulan och lagens långa arm












hört på polisstation:
-släpp morutredningen och våldtäktsfallet, vi har en julkulestöld att utreda!

bakgrund:
ex förbjöd exet att komma till sitt gamla hem för att dela upp julkramset.
exet gav sig inte, julen närmar sig och barnen som haft ett tufft år vill fira en riktig jul med kulor i granen.
exet tar sig till sittt gamla hem och hämtar några kulor.
ex  polisanmäler sitt ex för att exet ville fira en ordentligt jul med sina barn.


japp skulle vilja höra dialogen:
-jippi, jag tar gärna kulstölden, min mordutredning har gått i stå för att vi har för lite resurser!
-nej, jag vill ha den utredningen, mitt pedofilifall tar knäcken på mig!
-nej, du fick ju utreda hunden som gillade joggare! 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0