life is





a rollercoaster


otroligt vad det svänger, och hur fan ska jag orka med i längden?
är det bättre att bara hoppa av, lägga mig ner och vänta?
men då riskerar jag att händelserna som påverkar mig bara händer utan att jag är med och drar händelserna åt rätt håll och så kommer dagen då jag vill på igen men inser att det här var inte det jag vill på och nu sitter jag där med tungan fast i den iskalla järngrinden eller med det utvuxna skägget i brevlådan.

nä, bättre att vara på, låta det gå upp och ner men då kunna påverka även om jag just nu inte känner att min påverkan är en påverkan som påverkar händelser.

nä tacka fan för en drum av en god whisky (bara en drum!) och under whiskynjutandet  inventera sina kontakter som har kontakter med juggar och usamas bror som kanske av en händelse  kan påverka händelserna så att de händer  någon bra händelse som påverkar händelserna som jag vill ska hända och det händer inte om jag inte hänger på i rollercoastern.

Whisky? Ja, det får bli en enkel men alltid lika säker Laphroaig, i kväll en tio-årig, den whiskyn som av en händelse förledde mig till den whisky drickare jag är. 



Kommentarer
Postat av: nöjesfältsexperten

Jag ekommederar varmt det något mer stadiga och lugna pariserhjulet i nuläget.

Bergochdabanor är skojiga men aj, vad man kan slå sig om man trillar ur....

2009-10-08 @ 16:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0