identitetskris



har insett att jag är en dålig singel, faktiskt en helt urusel  singel det enda som finns kvar av min slitsamt uppbyggda singelidentitet är som "singelpappa" för även om jag är ganska osinglad så är jag i alla fall fortfarande "singelpappa" eller?
nu kanske det är så att singel inte innebär att man måste stå ut i ensamhet utan att det är ok att vara lite "i Über behov av folk omkring sig i" i perioder och det är ok att  sakna sin hotell verksamhet när singelgästen tagit in på annat hotell och singla inte innebär en ny hotellgäst jämt utan det går bra med samma (åtminstone ett tag) innan man är osinglad och vem bedömer vad som då är ett tag? nåja, jag vet i alla fall att singel är "rundade småstenar typ kiselstenar" eller  "en typ av 7-tumsvinylskiva med spelhastigheten 45 varv/minut" och får väl nöja mig med den kunskapen ett tag tills jag vet mer....

jag har inte ändrat min "icke se" attityd dock ruttnade dottern på sina bröder och rengjorde köket så nu ser det ut som disken i en finare restaurang där det finns gott om diskpersonal, hon fick en lektion av sin far "lär dig flicka att vill man komma någonstans i livet så ska man inte torka upp skiten efter andra och framför allt inte efter sina bröder" "attityd handlar om att välja vad man vill se" 
ligger nu här i min säng och hör henne jaga sina bröder med piska om kvarglömd disk
vad skulle vi singelpojkar i familjen göra utan vår singelflicka - jo vi skulle vara blinda och vada i disk, flugor och råttor.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0