morgontimmar i midsommer



ja, att vakna tidigt på morgonen kan vara skönt.
en lördag morgon när man vaknar av sig själv klockan 0600 och tänker "oj"
inser att "nä, dra igång musik och damsugare uppskattas nog inte"
vad gör man då?  "nä, gräsklippning är nog lika uppskattat som musiken och damsugaren, det  lägger jag ner"
jo, tar en morgonlatte, läser tidningen och när det är klart avslutar paganinikontraktet men sedan då?
klockan är bara 0730 och fortfarande så funkar det inte med musik, damsugning eller gräsklippning.
svara på sms och samtal som kom igår när jag sov för att kunna vakna tidigt? nää skulle inte uppskattas.
jo, jag leker lite morden i midsommar! det är tyst och diskret, mord? ja ingen här i huset som just nu som skulle behöva bli bragd om livet även om en och annan skulle behöva rispas som en liten varning om vad som händer om man inte håller ordning lite.
morden i midsommer är mer de gröna vackra trädgårdarna fulla med blommande rosor och utblommande rosor.
så jag tar min sekatör och vandrar runt i bland mina rosor och klipper och ansar (hårt hårt) leker att jag befinner mig just i midsommer i min prunkande trädgård ansar mina rosor, sprayar lite lusmedel och beundrar en ny rossort och dess vackra knopp. nä, inte fann jag något morgonstelt lik bland rosbuskarna, nä, inte var det någon som flög på mig bakifrån och slog en spade i mitt huvud.
inte var det mycket till morden i midsommer förutom just den prunkande trädgården och vore det upp till mig kunde min prunkande trädgård lika gärna se ut som en scen ur the road, ja just det inte ett grässtrå!

men nu är klockan så mycket att jag kan dra igång musiken, damsuga mitt ansvarsområde (japp sådant har jag!)
för att därefter ta en liten förmiddags vila eller som vi säger en stödvila!


 

Kommentarer
Postat av: Su

Vill man hitta lik kan man göra som Pippi Långstrump och leka sakletare och då kan man ,om man har tur, hitta mer eller mindre levande lik i diken tex...

2010-08-29 @ 21:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0