magazines





jag har en last som får mig att gå igång

att få hälla upp en drum, sätta mig ner och slå upp en nyss ifrån brevlådan vitjad magasin,
att få känna doften av en helt ny, orörd från pressen  just utspottat magasin, ljuvligt

teknik, historia, vin, whisky, träning och lifestyle.

Teknikmagasin
följer slaviskt allt nytt inom it och hur jag ska digitalisera mitt hem, det senaste inom led-tekniken eller vad som sägs om min kommande x10.

Historiemagasin ger mig åtminstone lite seriositet medan jag egentligen borde läsa lämplig facklitteratur.

Vinmagasin för att utöka mitt kunnande och min samlingen av lagringsbara viner.

Whiskymagasin
inga kommentarer.

Träningsmagasin om hur jag ska bli fit till beach 2010, hur jag äter smartast och vilken väska som är snyggast att bära träningskläderna i.

Lifestaylemagasin
ger mig allt om mode, vilken rynkräm som är bäst, portföljen som ska vara eller hur många och vilken typ av kostymer jag behöver i min garderob, vilka kalsonger eller parfymer som får brudar att gå igång och just nu har jag snöat in på en Oris provider chronograph


det finns 3 orsaker till att jag prenumererar på tidningarna

1 jag vill ha dem rykande färska från pressen och innan den är i handeln
2 bekvämt
3 ingen annan har fingrat på min tidning

i går hade jag ett samtal med kundtjänst till en av mina tidningsleverantörer (en sedermera olycklig kundtjänstanställd) där jag ifrågasatte hur det kom sig att just deras magasin fanns i butikens tidningshylla innan den landat i min brevlåda (nu var det inte en dag utan flera) jag har väl ändock en särställning som prenumerant framför de simpla lösnummers köparna? 
jodå, han var lessen, han förstod inte, han skulle ta det med distributionsavdelningen och han skulle förlänga min prenumeration och skicka mig något som plåster på såren.
en annan tidning skulle jag avsluta på nätet och vips fick jag ett erbjudande om 3 nya nummer för priset av ett om jag fortsatte som prenumerant och vem kan mottså ett sådant kap?

jojo!  hade det inte varit för att jag är en halvtidsförvärvsarbetare så skulle jag inte hunnit läsa alla mina  Magazines 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0