en brotttslings bekännelse




ja, nu är det inte så enkelt att bekänna sina brott men känner att jag bör göra avbön erkänna att mina handlingar är brottsliga, att jag är en urusel människa.
jag erkänner att jag är förtappad, förtappad på många sätt men det är ju inte brottslig  att vara förtappad bara dekadent.
att mitt livs ordning är lika mycket i ordning som sj´s ordning på sin tidtabell under vintern.
att jag har bättre koll på mina sopor än vad som bjuds till middag.
att min quiche bar äter upp mina besparingar.
att jag har bättre koll på mina kalsonger än barnens brist på rena kläder
att min ENA3 får mer omsorg än min hund.
att kroppen i en drum är viktigare än näringsinnehållet i maten.
att ha bättre koll på nöjeslivet än amorteringarna på lånen.

det är bara dekadens, de flesta har vant sig "det blir nog bättre sen" tänker de

jag kan inte skylla min brottsliga handling på värdparet i fredags, all god mat, dryck och trevligt umgänge.
ok, man ska inte bjuda på cava åt höger och vänster och inte plocka fram lådvinet när gästerna borde gå hem.
jag kan inte skylla på deptalks över en drum eller drumsen klockan fyra på morgonen.

jag kan skylla lite på hotellgästen men bara lite för även hon har försökt, hon gick så långt att hon skottade altanen för att kunna ligga ute.
jag drog igen gardinerna och gömde mig under täcket och lyckads locka tillbaka gästen i säng.

nej, visst är det trevligt men jag går inte igång, inte just nu, inte den här helgen.
alla verkar ha blivit som förbytta och galna men inte jag.

nej just nu gillar jag inte det, det finns för mycket måsten som kommer med det, då är det bättre att njuta av att ligga i sängen till klockan fem med fördragna gardiner, smyga ut i solglasögon klockan sju för att handla mat till middag (godis, chips och cola) för att när middagen är avklarad smygan ner under täcket igen.

ja, jag vet att mina handlingar och val under helgen har varit brottsliga, att jag inte bara mer ses som dekadent, förslappad utan styrning utan nu också som helt förlorad som missat att vara ute bara för att vårsolen tittat fram!

va fan den var ju här i höstas, solen. 
nu är det inte så att jag missat världens happening,
jag har inte missat att vickan ska gifta sig,
jag har inte missat att det är val i höst
eller att vi nu erkänt folkmord i Armeninen
eller att vi vann guld i både det en och andra i OS.

den enda synd jag gjort är att jag mer än gärna missat vårens första soliga helg men gud människor det kommer fler, nu passar jag på att vila för att kunna njuta av sommarnätterna och för att slippa se dammet virvla runt eller att bilen borde tvättas, garaget städas eller fönster putsas.

nä, njuter i min säng med gardinerna fördragna stiger upp när det blivit mörkt och njuter av min brottsliga gärning.

att inte njuta av solen men att njuta av mina val.













 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ibland är det viktigt att titta ut genom gardinerna på andra människor runt omkring dig, som du faktist skriver kanske behöver dig mer än vad du tror!!



Och solen kommer tillbaka!!!!!!!!

2010-03-15 @ 18:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0