the easy way





ja, vad sa bibeln (inte min stil bibel utan den riktigt tunga bibeln) om vägen? smal och slingring eller bred och rak.

träffade en god vän en eftermiddag på ett trevligt cafe i city, vi har försökt få ihop det ganska länge men inte lyckats men nu var det gjort med ett snabbt sms "jag är i city, har du tid att träffas?" och jag svarade "japp"

"du ser fräsch ut, nu!" sa hon när vi stod där på konserthus trappan och kramades "nu?" undrade jag
klart förstod jag henne, sist vi som hastigast träffades vid en grönsaksdisk såg jag nog ut som en  förvirrad, hålögd man som inte hade koll på vad det var för skillnad på en tomat och ett äpple utan fick hjälp av personalen att förstå att det var inte vare sig frukt eller grönsaker jag var på jakt efter utan glödlampor och dom fanns inte heller i delikatess disken men dom skulle kunna ropa efter en psykiatriker i högtalarna om det kanse inte var det jag behövde mer än glödlampor.

nåja nu hamnade vi lite på en krokig väg från tomater till psykiatriker (ja, inte för att skillnaden kanske är så stor)

"vad för dig till city?" undrade jag  "jag har mitt kontor här" var svaret och det visade sig vara ett litet ett men snart flyttades det in i 600 kvm mitt i city.
"och vad gör du?" undrade jag som minns de små kontoren hon haft tidigare.
"så lite som möjligt på så kort tid som möjligt med så lite insats som möjligt, och jag vill ha dig med"

nåja, nu överdrev jag lite men lite så var det allt om man kokar i hop det till det de var "men vad är haken?" undrade jag.  "själv tittar jag på sjöhusen i Järla åt mig och mindre lägenheter åt barnen" var det ungefärliga svaret..... och förklarade haken som inte var mycket till hake.

klart jag undrar, ska jag vandra vidare på den här smala krokiga vägen eller hoppa på den breda raka? inget sjöhus i Järla men kanske en sjuttonrums villa i Saltis för gör jag så lite som möjligt på så lite tid som möjligt med så liten insats som möjligt, ja då behöver jag nog ett stort hus med många rum att måla om för att få tiden att gå....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0