nästa vecka





japp, då smäller det, då skall alla saker jag lovat ska ske nästa vecka ske nästa vecka.
hela veckan ska gå åt till att äta lunch med dom som jag lovat att höra av mig nästa vecka för att boka in en lunch.
hela nästa vecka kommer jag att sitta på restaurang på kvällen för att äta middag med dom som jag lovade återkomma till nästa vecka för en middag.
några kvällar avsätts för en krogrunda för dom jag skulle ta en öl med nästa vecka.
vi kan väl träffas över en snabb kaffe bara nästa vecka kommer också att få sitt nästa vecka.
nu är viltköttet på kokning för alla som jag bjudit hem på gryta eller en matbit...nästa vecka

för någon vecka sedan hade jag en middag med en gammal god vän, en sådan som jag inte säger "jag hör av mig nästa vecka" till, vi kör med snabba puckar, i kväll eller i morgon det brukar bli bäst så.
vännen hade träffat en gammal gemensam vän som gärna vill att vi skulle skrapa ihop vänner från förr och gå ut,
"nja, ska det vara nödvändigt?" undrade jag "varför ska vi hålla på och umgås med människor från förr, låt det glömda vara glömt" tyckte jag
nu är min vän inte en vän som inte säger  precis vad hon tycker och tänker och som aldrig under vår snart tjugo år långa vännskap  har avstått från att ifrågasätta mig, mitt handlande eller val.
nope jag har fått en dörr igensmälld framför näsan med ett tydligt "dra åt helvete din idiot"
nu stirrar hon på mig och säger "jahaja, nu var vi där igen!"
"där igen?" undrar jag lite trevande och försöker frammana ett minne av när vi var "där"
jodå, för ett tag sen satt vi och diskuterade hur lätt det är att prioritera annat framför sina vänner, att göra andra val och att det ibland är för sent att ångra sitt val för att vännerna inte finns kvar.
"du lovade att aldrig låta det ske igen" sa vännen och plockade fram min kalender 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0