min kära syster



det är inte varje morgon du vaknar mett ett så vackert mail i inboxen.
Godmorgon min kära!
och inse att du fått ett brev av en tidigare helt okänd syster.
och inte vilken syster som helst utan en syster som fyller brevet med superlativ om hur underbar du är och inte nog med det, din nya syster bara vill slänga en massa pengar på dig (och nu snackar vi inte massa utan en MASSA pengar för en fattigsork till egenföretagare)

och nu undrar du skeptiska människa, vad är haken?
ingen!
jag får multum med pengar, satsar en hel del i välgörande ändamål och behåller en stor del.
lätt som en plätt!
och det enda jag som lillebror behöver göra är att skicka en kopia på mitt pass till min ryska systers bank i Afrika och några andra små uppgifter.

naturligtvis svarade jag min syster, ett tårdrypande brev om hur hennes belägenhet fått mig till tårar och att jag naturligtvis ställer upp för min syster (det jag ännu inte förstått om det är hon min mors dotter, min fars  eller ett barn som de fick innan alla andra oss barn som de sedan adopterade bort men jag ska ta det med mor och också varför hon hamnade i Ryssland)

nu kunde jag inte låta bli att delge och gjädja mina barn att de fått en ny faster och min kära hotelgäst att hon ska lära känna ytterligare en av mina systrar.

nu ska ni inte tro att jubel steg (de kommer det kommer med pengarna men då säger jag NEJ, den som inte tror på människans godhet skall inget ha) nej då, skeptiska och fulla av avund det är vad dom är hela bunten.

-hur dum kan man vara?
-svarade du?
-lämnade du ut ditt bankonto?
-hon kommer att stå utanför din dörr och säga att ni gift er i Afrika!
-hon skimmar ditt konto?

nej då, svarar jag ni skall få se ni små tvivlare.
min syster är en god kvinna och därtill döende hon har inte långt kvar svarar jag och snyftar över den nu inramade bilden (fick den i mail två) på min nya syster Svetlana Janovska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0