se världen




har förmånen att ha ett antal tonåringar som övningskör.
inte så att jag direkt ser fram emot att bilen kommer att vara upptagen.
men just nu passar jag på att njuta.
har alltid haft en vurm som inte uppskattats av alla.
det är att se lite mer än bara det som finns just där jag åker.
vill se lite mer och har haft en tendens att när ingen förstår svänga in på en väg som går åt ett annat håll.
"kan vara kul att se vad som finns här" fungerar inte
bättre att säga "oj körde fel"
men det brukar ingen tro på, hur kommer det sig att man råkar köra in på en avfart på motorvägen när man ska rakt fram i 30 mil till?
ibland fungerar det när medpassagerarna sover men har de råkat vakna när vi befinner oss i en liten gudsförgäten håla så har jag fått mina fiskar varma.

men nu är det slut på det!
jag utnyttjar varje tillfälle till en avåkning.
"sväng vänster" säger jag och eleven kan inte annat göra i tron att det ingår i utbildningen.
och jag passar på att njuta, av att se världen!
fast visst ibland kan det vara svårt att förklara varför vi tog in rakt ut på en grusväg över en åker där det inte går att vända, vad har det med utbildningen att göra?
men jag håller god min och säger "nu tränar vi på att backa långt"
och jag njuter av att ha fått se ännu en bit av världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0