vissa kommentarer....

....kommenteras och publiceras inte på denna blogg utifrån denna strikta härmed presenterade kommentarsfilosi med följande kommentarsregel


Jag välkomnar kommentarer från er läsare och försöker besvara dem så mycket jag hinner. Tyvärr finns det personer som inte vågar stå för sina åsikter, utan pepprar på med anonyma eller icke anonyma icke självreflekterande  kommentarer där mina och andras motiv, iaktagelser, tjuvlyssnande, reflekterande, ironiserande, civilstånd  och resonemang ifrågasätts. Det är väldigt otillfredställande att diskutera med människor som inte ens är självreflekterande eller kanske inte uppger någon signatur i sina kommentarer.
Jag har också ledsnat på rasistiska, sexistiska, nedlåtande eller på andra sätt stötande kommentarer. Dessa är lyckligtvis inte så vanliga, men de förekommer. Jag är en varm försvarare av yttrandefriheten, men det betyder inte att jag behöver acceptera vad som helst på min blogg.

Min tolerans rörande ovanstående kommer sannolikt trots allt att vara tämligen hög, eftersom jag som sagt är en varm försvarare av yttrandefriheten. I synnerhet när angrepp och anklagelser riktas mot mig personligen; ni får gärna tycka att jag är en idiot – även om jag förstås uppskattar om ni håller det för er själva och funderar om ni själv inte är en större idiot.
Försök att placera mig fack jag inte själv valt eller uppmaningar om att jag borde något  går FETT bort.
Inte heller är det okej med länkar till bloggar eller andra webbplatser med rasistiskt, sexistiskt eller på andra sätt stötande innehåll. Vidare kommer jag inte att tillåta ren reklam för andra konkurerande bloggar eller webbplatser. Därför gäller från och med nu nedanstående regler. Kommentarer som bryter mot ett eller flera av dessa regler kommer inte att publiceras om det inte anses ha ett stort medvärde i kommande blogginlägg.

1. Anonyma kommentarer publiceras  inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn, mailadress, sko- och bh storlek (bh-storlek i förekommande fall)telefonnummer och hemadress,   .

2. Undvik rasistiska, sexistiska eller på andra sätt stötande kommentarer.

3. Tilltala mig som du själv vill bli tilltalad. Det finns ingen anledning att ta till svordomar, anklagelser eller misstänkliggöranden av bloggarens motiv, civilstånd eller värderingar. Fråga hellre än att påstå.

4. Tipsa gärna om andra bloggar eller webbplatser som är relevanta i sammanhanget.

5. Kommentarsfältet är inte till för personliga meddelanden till mig eller någon annan. För sådant, samt tips på ämnen att blogga om; mejla mig på [email protected].

Enväldigt tolkningsföreträde rörande dessa regler står jag med stolthet för.



PS. vill tillägga att även om dessa regler kan upplevas som ett bekymmer när ni vill komentera så ser jag ändock fortsättningsvis fram emot ert besök på min blogg och min nu nära kommande jordenruntresa DS

PS+ till anonym kommentator:  ja jag vet vem ni är som håller ögonen på mina sopor, er kommentar publiceras inte pga det personliga påhopp som fanns i kommentaren  DS-

Kommentarer
Postat av: sussi

Det är bra med ordning och reda i bloggdjungelns regelverk.Det skapar trygghet för alla engagerade bloggläsare och kommentatorer.

Ser fram emot ett aktivt bloggande med kommentarer med tydlig adressat.Även i min egen lilla inlåda.

Adresserar gärna med namn, dock ej BH storlek eller andra storlekar då det kan anses som icke relevant information.Möjligen kan jag tänka mig att ange senast druckna drum för identifikation...

2009-12-16 @ 11:20:26
Postat av: Anonym

Jaha vafan ska man skriva om man inte får skriva till dig? hm, får jag skriva till tyson då? eller om tyson, eller egentligen har jag en fråga OM tyson.. När kommer hon hit? jag hörde att ni skulle åka kl 9 på morgonen. Så när kommer busfröet hit??



Ciao alec

2009-12-17 @ 17:46:02
Postat av: Anonym

haha, man får skriva vad man vill men tyvärr har jag varit tvungen att stänga möjligheten att fritt lägga in kommentarer då en del kommentarer varit kränkande och inte så trevliga utan skadat tredje person. Vi sticker vid nio på söndag så lördag kanske vore en bra dag för Tyson att flytta på

2009-12-17 @ 23:12:50
Postat av: Anonym

absolut lördag bjuder på middag bestående av torrfoder (som ni får ta med :) sen till efterätt ben för att hon ska vilja vara kvar här och inte rymma..Kanske hon rymmer när jag kommer tvinga på henne en siden rosett runt halsen på julafton men det är en annan femma.. vi hörs i morgon om allt..

2009-12-18 @ 13:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0