nya strategier för hållbar utveckling


ligger på sängen på ett fint litet hotell i en fin liten ort och väntar, väntar på att den lilla fina hotellvärdinnans dotter skall bli klar med middagsmaten medans jag ligger här i sängen sippar på vin och njuter, den lilla fina hotellvärdinnan hon jobbar sent i kväll och mina barn har flytt boet.

min strategi
att inte fylla kylskåpet "aha, är du/ni här ska du /ni inte vara hos er mor?"
helgen har barnen överlevt med ett kylskåp som ekar som gran canyon (låt vara att jag tydligen är skyldig hotellvärdinnans dotter pengar för att hon köpt sushi och pizza åt mina utsvultna barn, den återbetalningen kvittar vi mot hennes hotellnota)
med denna strategi slipper jag fylla soptunnan och bidra till framtida generationers sopberg.

så nu ligger jag här, njuter och väntar på att bli serverad ett varmt mål mat kanske att jag tar ett varmt bad medans jag ändå väntar och tänk att jag slapp handla (hrm nu fick jag iofs komplementshandla lite) och sparar in på vattnet, jag har ju en del tävlingar att vinna och att kombinera tävling, månande om en hållbar utveckling och njutningsfullt sällskap, kan det bli bättre?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0