ingenting




ibland är det så.....
att det är en njutning att egentligen inte göra något...
inte sitta på en bar eller dansa på ett hak alla helgens dagar
utan bara just det, egentligen ingenting
är att göra ingenting  att sitta i ett badkar i timmar tills vattnet är kallare än en isvak men du märker det inte för att ditt sällskap ger dig den värme du behöver?
är att göra ingenting att sova 14 timmar i sträck i övervåningen på ett pörte mitt ute i dalarnas urskog och bara vakna av ösregnet som slår mot taket och du kan inget göra än att somna om och trycka dig närmare för att få värme?

jodå, jag kan naturligtvis klaga och  säga att jag frusit och huttrat och blivit blöt så det räcker för hela hösten, men nu sitter jag här efter ett hett bad framför en brasa med ett glas vin och njuter av att göra absolut ingenting, funderar på vilken whisky jag skall smaka på och det är underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0