min rosenträdgård





jag har glömt min trädgård, jag har glömt den hela sommaren, ja faktiskt hela våren också.
nej, inte riktigt jag blev tvingad av min dotter att plantera dahlielökarna i våras (hon började tjata tidigt och jag fick ner dem vid midsommar, det är väl vår?) något blev fel med mina älskade dahlior, inte en enda kom upp, kan man plantera lökarna så blommorna växer neråt? isåfall har de något vackert att titta på "down there"
min trädgård består nu inte av bara ickedahliorna utan framför allt av ROSOR, inte en, inte tio, femtio inte ens hundra utan tydligen enligt sista inventeringen (inte gjord av mig) av TVÅHUNDRAFEMTIO stycken.
Vad gör en singelman med 250 rosor? en singelpappa med tonårsbarn där barnen har lika stort intresse av trädgård och rosor som som deras far av singelliv.

jag har tre vägar att gå: (innan mitt hus matchar som törnrosas slott, vilket sker ganska snart) 

1:asfaltera skiten
2:sälj rosodjävlarna (för pengarna kan jag ta en jordenrunttripp)
3:bli en djävul på rosor och utveckla min trädgård till den vackraste "singelpappans rosenträdgård" och startar en ny blogg "singelpappans rosenblogg" (och förhoppningsvis kunna ta inträde och resa jordenrunt med trevligt sällskap på inträdespengarna)

i helg hade ena sonen partaj, en av polarna sa "nu måste jag slå en drill"  och gick ut i trädgården.
"hallå, ska du ut i trädgården och pissa?" undrade jag lätt förvånat.
"ja, va fan du är ju inte den som påtar i trädgården precis" blev svaret innan han försvann in bland rosorna

min väg är nr 1 

men vem vet håll ögonen öppna det kanske dyker upp en ny rosenblogg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0