hemligheter och lögner





eller ränderna går aldrig ur.......

är något som man kan fundera och filosofera en hel del kring.
hade ett telefonsamtal med en gammal vän som jag inte hört av på oerhört länge.

vi hade en diskussion om hemligheter och att lura varandra och hur svårt det är att bryta mönster
även om konsekvenserna av ett tidigare "hemlighetsmakeri" skadat andra kan de vara svårt att inte låta bli att göra det igen och igen.

han lämnade sitt ex efter ett prassel som blev ett nytt förhållande, under tiden fram tills att han lämnade exet blev det mycket mörkande och hemlighetsmakeri för att dölja det nya förhållande men till slut höll det inte utan exet förstod att han hade en annan. (iofs inte första gången han prasslade men ,,,)
den nya agerade på samma sätt i sin gamla relation tills det blev ohållbart
Min vän och hans nya flyttade ihop för några år sedan "startade nytt" men nu var han där med känslor för en ny, agerade på samma sätt, mörkade hade hemligheter men nu för sin nya.

kanske dags att sätta sig ner och fundera

"varför kan jag inte låta bli att upprepa mina gamla mönster?"
en dag hinner ju det man gör i kapp  och man står där med skägget i brevlådan och dem man har snärjt i sitt garn undrar var det det här jag fick? jag och du mörkade, smög, ljög och skadade för att skapa något nytt och nu får jag vara med om samma sak!

japp, man ska nog vara försiktig och ta ansvar och försöka bryta sina gamla mönster om inte för sig själv så för dem som man riskerar att skada.

nästa gång vi träffas för att filosofera över livet blir det med en drum bunnahabian....



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0