rynkkräm och flygsömn





jodå, jag höll mig i upprätt skick, till på köpet så  arbetade jag så ögonen blödde på min 28-års dag fastän min kropp led av feber och snuva.
kom hem sent till ett hus som var pyntat med ballonger och serpentiner och en stackars utsliten 28-åring fick sätta sig ner med ett glas vin och bara njuta av att se andra laga mat och stöka runt innan hela familjen (en förvirrat mixad familj men en grymt skönt mixad familj) satte sig ner och njöt av underbar mat, tårta, skönsång och paketöppning.
och till all min lycka så fick jag det en sliten singel (pappa) kan behöva, en antirynkkräm.
nu är den lilla burken så liten så  liten så den kommer inte att räcka för alla rynkor jag kommer att få.
för att inte tala om den lilla instruktionen som är så liten så lieten så en stackars 28-åring med normal 28-års syn har svårt att läsa hur jag ska göra
men en sak förstår jag mina obetydliga ögonrynkor som jag funderade på att botox behandla ska försvinna...
fram för fler 28-års dagar.

hade knappt avslutat min 28-års dag innan jag satt sovandes i en flyplansstol och nu snackar vi sova, så fort jag nuförtiden sätter mig i ett flygplan somnar jag, jag jobbar hårt på att hålla mig vaken för att få pyssla med små frukostbags eller kanske få njuta av en drink på 10000 meters höjd eller att bara få göra ett besök på toaletten för  att undersöka om eau de colognen doftar gott,
men icke innan planet har börjat taxa ut somnar jag och  vaknar av att  flygvärdinnan  vänligt skakar på mig och undrar om jag "ska av på denna flygplats eller om jag ska vidare till nästa?"    som ung hade jag en dröm att jobba som pilot, nu är jag glad över att det bara var en dröm "Välkomna ombord på SAS sk1014 som tar er till Arlanda, jag som kommer att flyga er hete,,,  zzzzzzzzzz" 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud jag är lika glad som du att du INTE blev pilot;

2010-04-16 @ 23:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0