ljus





sitter här filosofere med hjälp  av musik en värmande brasa och en god whisky.
musiken får mig att minnas, brasan värmer min just nu skröpligt frusna, förkylda kropp och whiskyn mitt inre.

har tänt ett ljus i mitt fönster.

minns hur det var för ett år sedan, kaoset., resan och smärtan och känslan av att måste vara den som är.
för ett år sedan på förmiddagen satt jag vid min dator på mitt kontor gick in på nätet läste nyheterna och insåg att det jag fått reda på var sant.
för ett år sedan tog jag farväl av det som varit och inledde en resa.
en resa mellan det mest mörka och djupaste av smärta, saknad och av att vara totalt utan fotfäste i livet.
men också en resa tillbaks till det som håller oavsett vad, det som finns där och ger en trygghet och skydd - familjen och vänner.
ett år då vänner som är vänner visat sig vara vänner som finns i där för att du ska hålla och hitta ut till livet.
ett år då jag hittat tillbaks till min familj och den oerhörda trygghet och kärlek de ger till mig och mina barn,
ett år i limbo och under hot, glömmer vi att vi lever i limbot ser vi ett liv som gett så oerhört mycke av sorg, smärta, förvirring, hat men också glädje, njutning och oreserverad kärlek. 
mitt liv i dag är så annorlunda både idet vardagliga livet, relationer till barn och insikten av att njuta.
njuta av det lilla man har, för att just det du har är så förgängligt, ett liv full av framtid kan avslutas av någon annan och kasta dem som finns runtomkring in i det djupaste mörker.
ett liv som varit gemensamt kan avslutas av någon annan, kastas iväg som en avdankad trasa.
ett liv som avslutas av trötthet skapar smärta och saknad hos de vars band kapas till sin egen historia.

stannar ett slag och ser att ja, en smärtsam resa en resa där historien tillbaka till det som är hållbart alltid också skapar en framtid, din historia och din familj.

utan händelserna hade whisky "bara" varit whisky, inte den njutning en drum av olika whiskyn kan ge.
utan händelserna hade inte familjen varit så nära och mitt hotell så öppet för  gäster och så öppet för en speciell gäst.

ett år som jag tagit ifrån så mycket men också gett så mycket.

Simon, ett ljus brinner i mitt fönster för dig i kväll!

  



Kommentarer
Postat av: Betagen

Vackert.

2010-02-01 @ 09:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0