trädgårdsteknik







vaknade tidigt i går, sover i ett nytt sovrum så det känns lite ovant, kanske solen som jag inte lyckats stänga ute.
nåja, inte gjorde det något att vakna med morgonsolen och dagen var fullt inplanerad med ett besök redan klockan 08:00 för en liten husinspektion.
tog mitt morgonkaffe på trappan i solen och gick sedan en runda i trädgården.
jag är ju inte super mycket för trädgård men visst njuter jag av min nyputsade trädgård och bevakar om det nygöddslade grässtråna skall ta sig igenom den den med gift nu döda mossan, ja gräset jobbar på nu gäller det att strolla, dressa och vertikalskära och allt vad det heter. 
visst njuter jag av doften av syrener i kvällssolen men framför allt har jag njutit av min mangnolia och dess enda vita blomma annat jag njuter av är dahlior men efter mitt misslyckade försök förra sommaren har jag lagt ner dahlie projektet.
nåväl denna morgon (igår) kom jag ut i min trädgår och ska ta mig en titt på min magnolia...........
nej!  den var inte sig lik, kvistar avbrutna och barken avfläkt, förfärat (jag faktiskt och sorgset) inser jag att ett (eller flera) djur varit på mitt träd, inte så att de tagit en tugga eller fint betat, nope demolerat har de gjort.
nu är frågan ska jag rädda min magnolia? eller ska jag dela med av min trädgård med de som verkar behöva det den kan ge.  trädgård har ju inte riktigt varit min grej men vet det kanske blir det de nu?  känner till och från hur det dra i trädgårdstarmen och hur jag vill ut och plocka lite ogräs eller ansa en buske eller varför inte bara njuta av att vara ute och känna dofterna. 
om och hur jag ska rädda resterna av min magnolia får jag fundera på...........

nåväl en tråkig morgon avslutades med en kväll som bestod i att digitalisera hemmets musiksystem och koppla ihop stereon med den nya NASen genom det nyinförskaffade SONOS systemet, hur lycklig kan man inte vara när det efter mycket om och men fungerar och jag nu kan sitta med en drum  MacAllan 15-åring njuta av musik som jag  styr med den nya APPEN som jag laddat ner i min XPERIA.
visst, kanske det hade fortsatt fungera med trådarna som barnen säger men då svarar jag "bra kvalitet på musiken kostar, lyssna och njut!" 
och jag fundera på vad nästa teknikpryl kommer att vara,  en 3d LED, LED, LCD elller som barnen vill en PLASMA...  
fast man borde kanske strunta i tekniken och gå ut och njuta av dofterna i trädgården innan odjuren demolerat allt.....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0