fullpris?





nej tack!

just nu befinner jag mig i en period av dealande, det brukar gå upp och ner men när det är som värst dealas det om allt, minsta lilla strumpa eller mjölpaket bör man förhandla om.
jag har endast två saker som jag inte dförhandlar om:
utökning av min  Quaichbar eller kalsonger, njutning kostar!

jag dealar med barn och syskonbarn,
"ta ut disken, så lagar jag mat"
"städa ditt rum annars får du betala städningen"
med barnen går inte dealandet så bra, mat mot hjälp det fungerar ofta men middag mot en städning eller hota med städerskan, nja!

det finns vissa butiker dit barnen vägrar gå in med mig "nej det var där du tjafsade om priset sist"
i vissa butiker skickar de ut chefen så fort de ser mig "nu kommer han som alltid ska förhandla, bäst att chefen får ta det"
hotellgästen har dragit åt sig öronen och tycker att jag kan gå och handla min mellanmjölk själv.

just nu går mina dagar ut på att förhandla om allt mellan bilar, telefonväxlar, möbler och gafflar, jag sitter med försäljare mest hela dagarna och när priset presenteras är min standardfråga "och?"

just nu är det ett sjukligt beroende, hamnade i en bilaffär som av en händelse (eller sjukligt förhandlingsbegär) råkade bli två och inser att jag att nu håller på att förhandla om en Audi A4 och en BMW 1-serien Cabriolet som jag absolut inte behöver men blir dealen bra så vem vet om jag inte snart har en ny bil på uppfarten bara för att det blev en bra deal.

gick förbi Ferrari på Narvavägen i dag, det drog ordentligt men jag insåg innan jag gick in att även om jag gör en bra deal så blir det aldrig en så bra deal så att det är någon idé  iofs den lilla Ferrari modellen som jag gärna vill ha men att förhandla om en modellbil, nja inte riktigt....

hur det går?
jo tack, det går bra senaste förhandlingarna slutade med halva priset på tv utbudet under ett år till, halva priset på svd, bra pris på försäkringarna, och snart kanske det står en Audi A4 eller  BMW 1-serien Cabriolet på min uppfart




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0