förhindrad remake

ibland kan man behöva göra om lite i sitt liv eller sitt bo.
livet är så föränderligt och förändras av sig själv så där ligger jag just nu lite lågt så jag satsar på boet.
inte så att boet heller legat i stå men att kontinuerligt hitta nya saker att förändra är utveckling.
men förändringar är inte helt lätt speciellt om man försöker vara demokratisk och lyssna in de andra boende.
jag om min älskade hotellgäst (med lite bistånd av tonåringar) har jobbat intensivt med att remaka tak och väggar i det lilla allrummet/mat delen och det flöt
(lite grymtande från någon icke kvarboende som undrade om taken måste bli vita, kunde inte brunt eller svart fungera? jag valde att inte ta hänsyn till grymtandet)
nope vitt blev det, vitt överallt.
men sen fungerar det ju inte riktigt att sitt i sitt gamla bohag så en del for ut med en spark.
bokhyllan for utan en tår.
byrån förpasades ut med glädje.
soffbordet for utan en kommentar.
ny soffa ligger i pipeline och är check
men sen kom vi till det förbannade matbordet......
jag, bönar och ber att få byta ut det mot ett nytt och nu böönar och beeer jag, jag lägger till en och annan muta men segare förhandling har jag inte varit med om.
och jag undrar "vad ser ni i detta bord och dessa stolar?"   men inte får jag någon utläggning "nej" är svaret.
men jag kommer inte att ge mig, jag vet precis hur det skall se ut, det där nya matbordet med dom nya matstolarna i vitt skinn........

men fram tills det får jag nöja mig med det som är gjort och det är inte illa det heller....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0