omvärldsanalys och lingon





jag har alltid tyckt att jag har "koll"
kanske inte så på mig själv men omvärlden.
nu visar det sig att så är det INTE
jag har fortfarande inte så god koll på mig själv
men är ganska nöjd över det, tänk vara typ runt 28 och fortfarande upptäcka nya saker om sig själv
upptäckte för ett tag sedan att jag FAKTISKT kan äta lingonsylt utan att dö!
upptäckte i våras att det FAKTISKT är avkopplande att rensa ogräs i min trädgård!

ja, jag kan rada upp FAKTISKT i en lång lista, förmodligen en hel del som helst inte bör sättas i pränt på en offentlig blogg
men en sak som är ok är att jag FAKTISKT kommer i samma byxor som jag hade Nyåret 1989-99, sen kan man undra hur det kommer sig att man fortfarande har kvar kläder som nu är 22-23 år gamla men vi struntar i det

nåja kollen på mig, nja inte helt 100 men omvärlden då?

som vanligt sitter jag vid min dator och utåt ger jag ett sken av att arbeta må det vara påsk, nationaldag eller 28 grader ute
man måste ju hålla skenet uppe och få tonåringar och hotellgäster att tycka lite synd om en så där som bara mammor annars kan göra "din stackare, du jobbar jämt!"
nåväl sitter där och "arbetar" grymtar och suckar över hur eländigt livet är för att spä på lite, då jag smygsurfar in på DNs hemsida och där hittar ett test typ "nutidsorientering
" har du hängt med i nyheterna senaste veckan?"

Glad i hågen påbörjar jag det lilla testet 10 frågor och snabbt inser jag att:
HJÄLP!
Vi fördjupar oss inte hur det gick


Men jag har en teori!
Förr när jag hade koll då hade jag tid att läsa och titta på nyheterna för att jag FAKTISKT inte jobbade så mycket.
Nu när jag inte har koll så beror det FAKTISKT på att jag jobbar så mycket att jag inte har tid att läsa tidningen på morgonen eller titta på nyheterna

Så visst har jag lite koll på hur det faktiskt är med mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0