att bita i äpplet på det sura gräset



OK, jag ger mig! kastar  handdukarna i tvätten, tar hornen av tjuren och ser i det vita ögat!

"hur definierar du singel?"   en fråga kreti och pleti  ställer mig och gärna  med små, sneda och nedlåtande leenden
(för att inte tala om tonåringarna  som inte ler snett utan mer rakt på sak hånfullt)
"rundade småstenar typ kiselstenar eller  en typ av 7-tumsvinylskiva med spelhastigheten 45 varv/minut, varför undrar du det?" svarar jag snabbt, väl påläst som jag är  på betydelse av ordet singel i SAO.


vet ni hur svårt det är att ändra adressen på sin blogg?  det går inte!  jag är evigt  fast i mitt singelbloggträsk, om jag inte vill gå på avvänjning för mitt bloggberoende.

i kväll tänkte jag i varje fall vara en helblodig singelman, helt singel i mitt hus utan vare sig hotellgäst, tonåringar eller hundar som stör mig i min singel identitet.
jag får passa på att njuta av min nästa första singelnatt sedan jag blev singel.
singelkvällen  har börjat bra, till middag blev det chips och cola, kanske en eller två espresson  från min Jura i kväll.
hade jag inte varit så tävlingsinriktad så hade jag kanske njutit av en drum Caol Ila i ett hett bad (nu är målet att vinna tävlingen i minskad elförbrukning så vattnet är pissljummet)  så det blir nog att njuta av den lilla drumen i min grymt sköna
Vila

singel med  en drum 12-årigCaol Ila i sin vila, kan livet som singel bli bättre?

Gurun säger
Doft: Mjuk, en, mynta och bränt gräs
Kropp: lätt oljig på samma gång lugnande och uppiggande
Smak: Många smakupplevelser, kryddig, vanilj, muskot, ljus senap smaker känsligt kombinerade
Eftersmak: Mycket lång
Gurun ger den 83p.




det sägs stryka tjuvar i området, får inte glömma att låsa ordentligt, larma huset och gömma katanasvärdet under sängen när jag lägger mig, jag  vill ju inte vakna med en tjuv  eller kanske någon galen granne som inte vet skillnaden på mitt och ditt, stående i sovrummet mitt i natten.

blir singellivet för virrigt, ensamt och tungt vet jag ett  fint litet hotell i en fin liten ort med en fin liten hotellägarinna som nog har en vakans i natt för en virriga singel som behöver komma ur singelhetens virrighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0