jura mot en uigeadail?

.........nej jag hann inte kyla någon Lanson annat kom i vägen
men det blev Ardbeg Uigeadail, naturligtvis bara en drum sent på natten. Vad säger gurun Michael Jackson?
Doft: stark rökig, torr ren och en aning grillrökt
Kropp: lätt och fast 
Smak: Fast och mycket len - sedan en explosion på tungan
Eftersmak: het, alkoholanstruken, lite av en chock. 
Poäng:92

Lekmannen säger: JA 


.... men det gör jag till allt som kommer i min väg just nu, whisky, kaffemaskiner, sängar,stereon eller varför inte en gäst på hotellet.   Varför ska man säga nej till det som kommer till en?  kanske för att det är moget, väl övervägt och seriöst?  missar man inte sitt liv att vara där man vill vara och att leva oavsett vad alla andra tycker och tänker.
Jag vill inte missa "tåget" tänk om jag står där om ett år, förnuftig, övervägd och mogen men allting bara for förbi och jag tog inte chansen att hoppa på!  Mår jag bättre, är "grundad" och känslomässigt stabil bara för att det gått tre månader till, ett halvår, ett år eller varför inte tio år?  Kanske men då har jag missat det som finns framför mig just nu.



Japp, Juran Ena3 bara kom i min väg som ett tåg (jodå,  har jag tidigare drömt om en riktig kaffemaskin) och jag kunde inte, nä jag kunde inte stå emot (sov över saken) Gick in och sedan hade jag Juran med mig i en stor kartong ut
(och lite tillbehör) Ska man vara raketforskare för att få ut lite kaffe ur maskinen? JA  men jag har lyckats få både espresso och tillverka en cappuccino,de kan nog bli bättre men det kommer....

Whisky i kväll, nope varit på studentuppvaktning, ätit gott och druckit en och annat glas vin så nu är det att avsmaka en och annan kopp ur min jura men vem vet man ska aldrig säga aldrig om en whisky råkar komma i vägen......

Kommentarer
Postat av: guess who

Tååååg är långa och stora och kan också köra rakt över en om man inte passar sig...det hände här där jag bor i förrgår...SMACK.. så var det kört för den stackarn.

Men är man mogen och övervägd så hoppar man väl förstås på och inte framför när tåget kommer heja , heja

catch the train and you will win the game...

2009-06-05 @ 19:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0