behärskning





hotellgästen tittar i tidningar och säger "guuud vad snyggt, den här skulle jag vilja ha"  och jag svarar "du tänker bara på att handla, spara pengarna"
då fnyser hon och säger.
"jag funderar på ett bord för 800 pix att jämföras med din säng för 30 lax"
"jag köpte skor och kavaj på rea du köpte en Boss en Wellensteyn och tröjor, skjortor och snusnäsdukar "
"jag handlar kaffe på Willys och du köpte en Jura, ska jag fortsätta?"
jag kontar med "jag investerar, du konsumerar, spara pengarna till vår NY resa"


jag har dock utvecklat en ny sida:
att behärska min oförmåga att  hindra mig själv från att bli överkörd av materiella ting, att inte hoppa på tåget eller rättare sagt bearbetat min shopaholic.
nu har jag inte klarat detta på egen hand utan fått ett visst stöd från min omgivning (och en tom börs)
barn är ju ett bra stöd, deras suckar när jag kommit dragande med något nytt tar udden av glädjen man känner när man gjort ett "kap"   "blodpudding månad igen" säger dom.

jag har den senaste tiden avstått:
-investering i ett eget mackmyrafat för 24 lax (försöker febrilt hitta medinvesterare som förstår charmen i att ha ett eget fat liggandes i ett lager på Fjäderholmarna, åka dit se, känna och smeka ett ekfat och veta att där inne finns din egen ljuva dryck som du kommer att få tappa om några år)
-en samsung led för 25 lax (gud jag var så nära, råkade hamna på ett shopping lager och var såååååååå nära att trilla dit hade packat ihop sakerna när säljaren sa "jo den är bra men vi har bättre om du hostar upp 10 lax till" mina få sekunder av tvekan gav min syster och hotellgäst möjligheten att slita ut mig från lagret och bort från frestelsen)  det goda som detta förde med sig var att jag kom hem till barnen berättade vad jag varit med om skarvade och sa att jag ångrade mig för "jag kan inte tänka mig att placera en dyr anläggning i ett rum som ser ut som Beirut"  vilket ledde till en storstädning, nu väntar sig barnen en ny samsung led.......................
-nya kläder som skulle gjort att mina barn såg ut som 30+ och deras far grymt dressad i kläder som förpassade honom till tonåring (ok, helt enkelt så var investeringskontot slut)  

såg en annons i King på en grym grill....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0